Derfor skal du tage på kursus
22. maj 2020Udvikling indenfor arbejdsmarkedet er vigtigt for både den ansatte og virksomheden, da det er med til at styrke driften af virksomheden. Det gælder derfor om for dig at hive fat i dig selv eller din chef for at fortælle, at du skal på kursus.
Hvorfor kursus?
I dag sender flere virksomheder/firmaer deres ansatte afsted på kursus, men hvad er det egentlig til at starte med? Et kursus kan du betragte som en aktivitet, som har til formål at gøre dig klogere inden for et område. Et kursus er en form for efteruddannelse, hvor der vil være en eller flere, som underviser dig og de andre deltagere, som er mødt op til kurset. Varigheden, altså længden, af kurset varierer alt afhængig af, hvor meget kursus skal belære dig.
Hvis du skal have en snak med din chef angående kurset, kræver det, at du har styr på dit forarbejde. Du skal inde til selve samtalen fortælle om de fordele, som er ved at give dig lov til at komme af sted på kursus. Du skal ikke fokusere på dig selv, men se det fra et virksomhedsperspektiv, hvis du f.eks. skal på Kursus i Facebook annoncering, så er dette med til at gavne virksomheden på forskellige fronter. Dette kursus kan bl.a. være med til at øge antallet af kunder, og få virksomheden ind på et nyt marked (de sociale medier).
Tid
Et kursus kræver, at du hiver tid ud af din kalender, hvor der er fuldt fokus på dit kursus. Nogle kurser afslutter med en ”eksamen”, hvor du f.eks. trækker en case, som du har tid til at undersøge, hvor du efterfølgende skal op og forsvare den. Det kræver derfor, at du er indstillet på, at det kommer til at tage noget af din tid. Husk dog på, at det gavner flere parameter i sidste ende – virksomheden og din viden/udvikling.