Få levende reklamesøjler i din virksomhed

Få levende reklamesøjler i din virksomhed

11. august 2018 0 Af Redaktionen

Dine medarbejdere kan blive levende reklamesøjler, hvis de går rundt i firmatøj, hvor der er logo på. Uanset om dine medarbejdere kommer meget rundt eller primært er på et kontor, så kan det at give dem en lækker jakke med firmalogo i nakken gøre, at virksomheden vil blive set meget, fordi medarbejderen kan have jakken på privat også og derved vise logoet frem for mange mennesker både i supermarkedet, blandt venner og familie. Valget af tekstiler kan være svært, men du må på jagt og se, om der er noget, som passer til dig og din virksomhed.

Derfor er profil- og firmatøj så vigtigt

Hvad enten det er på en messe eller i dagligdagens arbejde, så vil firmatøjet/uniformen få medarbejderen til at høre til. Rigtig mange medarbejdere sætter pris på, at få udleveret arbejdstøj, men flere går også op i at deres navn står på tøjet, da det kan betyde noget for deres identitet og det at høre til – fællesskabet. Udover personens egen identitet, så har det også meget at sige for virksomheden. Det at have firmatøj vil binde virksomheden sammen, ift. hvis medarbejderne kunne komme i deres eget tøj, det vil ikke altid være hensigtsmæssigt f.eks. ikke i et supermarked, her ville det give udfordringer, fordi hvem er kunde og hvem er ekspedient?

Det virker også meget professionelt at have firmatøj. Skal du ud at tale med nye potentielle kunder, så er det meget vigtigt at give et godt førstehåndsindtryk, det kan firmatøjet bidrage til. Tøjet kan også sige meget om virksomheden, det kan give en vis opfattelse eller stemning, derfor er det vigtigt at finde noget tøj, hvad enten det er jakker, t-shirts, bukser eller noget helt andet, der passer ift. det signal, virksomheden gerne vil give kunderne.

Med eller uden logo afhænger af selskabet og anledningen. Nogle steder vil det måske gøre mere skade end gavn at være en omvandrende reklamesøjle, her vil det i stedet være fordelagtigt at vælge en farve, som virksomheden bruger meget eller er en del af identiteten. Det kan være farven på din skjorte, blazer, bukser eller slips.