Guide: Effektiv eventplanlægning

Guide: Effektiv eventplanlægning

15. november 2018 0 Af admin

Hvad enten du er virksomhedsejer, chef eller medarbejder, så ved de fleste, der har haft ansvaret for et firmaevent eller en konference, at der skal lægges et hårdt og tidskrævende stykke arbejde i projektet, hvis det hele skal spille på dagen. Hvis man som planlægger ikke har så stor erfaring på området, kan der også ofte gå en masse spildtid med mindre vigtige ting. Det er dog utrolig vigtigt, at dagen forløber succesrigt, så alle går hjem med en god oplevelse. Her får du en smule vejledning til effektiv eventplanlægning, så du forhåbentlig kan strikke et optimalt event sammen til glæde for alle.

Nyttige råd

Når det kommer til eventplanlægning, er det naturligvis en god idé at lægge vægt på sidste del af ordet, som er planlægning. Du bør være ude i god tid med en grundig planlægning, der også kan imødekomme uforudsete hændelser. Uddelegér gerne opgaverne i god tid og sørg også for at indhente prisoverslag på vigtige elementer som f.eks. lokaler, catering, personale, musik osv. I bør også huske at skabe opmærksomhed omkring begivenheden vha. en promo-plan – især lige op til begivenheden, så folk er opsatte på at deltage i arrangementet. Mere lavpraktiske ting som teknik, logistik og økonomi skal naturligvis også gerne være på plads.

Professionel assistance

Den ovenstående liste er kun en brøkdel af alle de elementer, der gerne skal være styr på i forbindelse med eventet. Derfor kan man vist roligt sige, at eventplanlægning ofte har en masse løse ender, som kræver både tid og ressourcer. Her kan du med fordel overveje assistance fra en professionel eventplanlægger, som kan sikre dig og virksomheden de bedste rammer og dermed de mest optimale muligheder for et succesfuldt event. De fleste planlæggere tilbyder deres ekspertise til alt fra muntre julefrokoster og konferencer med et større fagligt indhold, så det handler bare om at finde det rigtige eventbureau.