Oplever du stor stress i din hverdag? Læs gode råd her

0

Det er blevet langt mere almindeligt, at der er flere, der rammes af stress i deres hverdag. Det kan være, at du mærker den, når du endelig ligger i din seng, og dit hjerter banker derud af. Det kan også være, at du bemærker, at du glemmer ting, og du begynder at have det meget dårligt psykisk. Det er alle samme tegn på, at du i hvert fald ikke har det godt, og du skal til at passe bedre på dig selv.

Det kan være svært at skulle acceptere, at du er nødt til at tænke mere på dig selv, fordi det kan være, at du er typen, der ikke er så god til at sige nej til dine nærmeste. Men i sådanne perioder, vil du have brug for at trække stikket. Vi giver dig nogle gode råd til, hvordan du kan passe bedre på dig selv.

Mindfulness

Mindfulness er blevet mere og mere populært. Mindfulness kan hjælpe dig med at blive bedre til at være i øjeblikket. Du kommer til at føle mere nærvær, og i de øjeblikke skal du blot fokusere på at være til stede. Det kan naturligvis godt være svært fra den ene dag til den anden at være i øjeblikket 100%, men det er det, som du kommer til at træne med mindfulness. Det kan være svært at gå i gang med mindfulness selv, så du kan overveje et mindfulness kursus, hvor du bliver vejledt. Det er en god måde at komme i gang på, og så kan du herefter fortsætte med samme teknikker.

Tag mere fri

Det kan være svært at skulle indrømme overfor sig selv, at du har for meget om ørene, men det kan være det eneste, der skal til for, at du får det godt igen. Det betyder, at du vil skulle tage mere fri fra dit arbejde. Det kan også betyde, at du skal sige nej til nogle aftaler og begynde at lytte mere til, hvad din krop ønsker af dig. Den fortæller dig helt sikkert nogle ting, men du er med tiden blevet dårligere til at lytte til din egen krop.

Naturen

Naturen er faktisk så helbredende, at den har stor effekt. Det kan være, at du føler, at det er uoverskueligt at skulle gå rundt i skoven hver dag, og det er okay. Men bare at du sætter dig ud i haven eller ude et sted ved din lejlighed og sidder der 30 minutter, gør en stor forskel for dig. Naturen er nemlig god for vores mentale tilstand, men det kan være, at du med dit arbejde og din hverdag slet ikke får tid til faktisk at være ude i naturen.

At være ude i naturen kræver ikke, at du skal løbe eller gøre noget hårdt fysisk. Du kan som sagt blot tage en stol og nyde solen eller bare den friske luft. 30 minutter om dagen for at pleje dig selv er alt værd.

Share.

About Author