Sådan får du styr på det administrative i din virksomhed

Sådan får du styr på det administrative i din virksomhed

2. oktober 2018 0 Af Redaktionen

At holde gang i en virksomhed kræver et stort administrativt overblik og er helt essentielt, for at virksomheden kan fungere optimalt. Får du ikke organiseret det administrative, kommer det hurtigt til at ståi vejen for kerneforretningen. Derfor får du her et par tips til, hvordan du får bedre styr pådet administrative i virksomheden.

Fordel rollerne

Om det er en stor eller lille virksomhed, fungerer det i langt de fleste tilfælde bedst, når de administrative roller er tydeligt fordelt. Er der ressourcer til det, kan du ansætte en eller flere til at ståfor det administrative, sådu og dine andre kollegaer kan fokusere påvirksomhedens primære beskæftigelse og samtidigt kan hvile i, at der er helt styr påøkonomi, lagersystem osv.

Find det rette ERP-system

Uanset hvem der har hvilken rolle, er et godt ERP-system helt uundværligt for at skabe forbindelse mellem de mange områder af virksomheden, som administreres. Navision fra Microsoft er et populært valg til et sådant system, da det kan tilpasses alle typer virksomheder og er designet til netop at skabe sammenhæng og let adgang til virksomhedens data. Påden måde er Navision med til at automatisere og effektivisere arbejdsdagen.

For at fåmest ud af et værktøj som dette er der brug for god vejledning for at komme godt i gang. Vælger du at bruge eksempelvis Navision, gør du derfor klogt i at konsultere med en Navision partner. Læs mere her for at finde ud af, hvordan dette lader sig gøre.

Outsource de administrative opgaver

En anden løsning er at købe dig til ydelserne frem for at ståfor det selv eller ansætte flere til arbejdet. Fordelen her er at du ikke skal forholde dig til ansættelseskontrakter og anden nødvendig registrering –i stedet kan du overlade det administrative til professionelle.