Sådan holder du styr på reglerne om persondata

0

Efter den nye persondatalov trådte i kraft, er der kommet mange forskellige regler og retningslinjer, som de forskellige virksomheder skal holde styr på og overholde. Dette kan være en smule svært, da der er så mange, og der hele tiden sker ændringer. Det kan derfor være en ide at få hjælp fra et professionelt firma, som netop er specialister i dette område. De hjælper dig med at sikre, at dit firma altid overholder reglerne, også hvis der kommer nye til.

Hvilke områder skal der holdes øje med?

De nye regler dækker over forskellige områder, men med den rigtige hjælp kan du fint holde styr på dem alle. Denne hjælp kan komme fra GDPR as a Service fra globalsequr.com, som sørger for, at der er styr på det hele. Det gælder blandt andet håndtering af personoplysninger, uddannelse af medarbejdere, det der kaldes the right to be forgotten, opdatering af procedurer, risikoanalyser og mange andre punkter. Det kan altså nemt ses, at der er tale om meget forskellige områder, som hele tiden udvikler sig, hvorfor det også er en stor fordel at hyre et firma til at hjælpe dig. Da det hurtigt kan betyde en masse ekstra arbejde, hvis du selv skal prøve at holde styr på det hele.

Få den mængde hjælpe du har brug for

Ved at vælge hjælp fra GDPR as a Service, vælger du en slags abonnement aftale, hvor I sammen bliver enige om, hvor meget hjælp du har brug for per kvartal. En normal mængde ligger på en halv dag til fem dage per kvartal. Det er altså ikke meget tid, der skal til for at sikre, at dit firma overholder alle reglerne, men det kan hurtigt gå rigtig galt, hvis du ikke sikrer det. Så lad de professionelle om dette, og så kan du fokusere på det, dit firma er bedst til.

Share.

About Author