Skab bedre kunderelationer med konference

Skab bedre kunderelationer med konference

23. maj 2018 0 Af Redaktionen

Er det et stykke tid siden, at du har gjort noget godt for dine kunder, så er det vist på tide. Det er vigtigt at holde relationerne med kunderne tætte for at sikre, at de forbliver kunder. Men også for at skabe nye kunderelationer i form af god omtale fra nuværende kunder. En god måde til at skabe et stærkere bånd og vælte kunderne bagover er ved at holde en fed konference med god mad og underholdning.

Det kan du vælge af underholdning

Det kan være vanskeligt at finde på den helt ideelle underholdning, som vil falde i alle kundernes smag. Særligt hvis du er et bureau, som arbejder med alle former for brancher. Men prøv at fokuser på, hvad der kunne gavne dine kunder. Hvad vil de gerne vide noget mere om? De vil formentligt gerne vide mere om, hvordan man kan tjene endnu flere penge. Er du et bureau, som arbejder med markedsføring og online værktøjer, da har I masser af viden om, hvad kunderne kan gøre. Derfor kunne et oplæg handle om det, og det vil passe godt med, at I afholder konferencen.

Derudover er det vigtigt, at det ikke bliver en lang faglig snak hele dagen. Det vil være hårdt og meget krævende for deltagerne at høre på. De er selv vant til at arbejde og ikke lytte i længere tid. Derfor kan du supplere et fagligt foredrag med et mere uforpligtende indslag. Det kunne være med en komiker, tryllekunstner, et portræt foredrag med en kendt eller eventuelt en intimkoncert. På den måde er der lidt godt og blandet, der kan lokke deltagerne til.

Uden mad og drikke duer helten ikke

Hvis man skal lytte på tom mave, da bliver det en lang dag. Det er nok slet ikke muligt for alle. Så derfor skal du selvfølgelig sørge for, at der er mad. Du kan gå all-in med en grillbuffet, hvis du holder det i sommerperioden. Klik for mere information om det her. Hvis du holder det om morgenen, kan du også overveje en brunch, som i den grad kan lokke kunderne til. Hvis du synes, det er for dyrt, kan du også nøjes med rundstykker til et morgenbord eller kage om eftermiddagen, alt afhængigt af hvor lang konferencen er. Et forslag til et program kunne lyde:

  • 16-17.30: Foredrag om et fagligt emne
  • 30-18.30: Aftensmad til deltagerne
  • 30-19.30 Et underholdene indslag

På den måde er der både tid til at snakke frit med kunderne, men de får også en spændende oplevelse samt brugbar viden til mere salg. Det er da at skabe gode kunderelationer.