God datakvalitet toptuner din virksomheds markedsføringspotentiale

0

Det er ingen hemmelighed, at viden er vejen frem, og jo mere du ved om dine kunder, des nemmere er det for dig at yde god og kompetent service. Der er mange virksomheder, som samler informationer og data om deres kunder, og det gør de med hensigter om at tilbyde bedre produkter, men også for at kunne skabe succesfulde kampagner baseret på disse informationer. Det er gode kommunikationsegenskaber. Det kræver dog, at man har det nødvendige overblik over disse informationer, og at man vedligeholder dem for at øge sin omsætning. Det kræver et kvalitetsdatatjek.

Fordele ved et datatjek

Der er mange fordele ved at få et datatjek over de oplysninger, som man har om sine kunder. Kvaliteten af de data, som du har, har betydning for, hvor præcise jeres kampagner bliver, og hvor segmenterede jeres markedsføring kan være. Prøv at overveje de muligheder, der er ved at kunne sende differentierede budskaber til bestemte kunder?

Gode data giver stærke kampagner

Gode informationer giver også stærke kampagner. Jo mere man kender sine kunder, des nemmere er det at tilrette markedsføringen, så du altid rammer plet. Det opnår man kun med et særdeles godt kundekendskab. Optimer derfor dine forudsætninger, og skab målrettede salgsaktiviteter, der styrker dine markedsføringskompetencer.

Sikr kvaliteten og korrektheden af data – og hold dem opdaterede

Det kan godt være svært at komme i kontakt med sine kunder, hvis de oplysninger, man har, ikke er korrekte. I dag er det ikke unormalt, at man skifter telefonnummer regelmæssigt, og det betyder, at det går ud over forretningen. Sikr derfor at jeres oplysninger er korrekte – og hold dem opdaterede.

Har du internationale kunder?

Såfremt du har internationale kunder giver det god mening at få et datatjek med henblik på at få en datakvalitet i verdensklasse. Det er vigtigt at holde sig opdateret med, hvad der sker på tværs af grænserne, så derfor er det en god idé at få kontrol over sin datakvalitet på et internationalt niveau.

Har du styr på dine kundedata?

Hvornår har du sidst tjekket dine kundedata? Og hvor god er du til at organisere dem og vedligeholde dem? Der gemmer sig mange muligheder, som vil kunne gavne din forretning. Læs meget mere her.

Share.

About Author

Leave A Reply

%d bloggers like this: